ساخت لپ تاپی که با چشم کنترل می شود !
 
درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)
سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, :: 22:27 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

اگر چند سال پیش خبری در حوزه تکنولوژی و وسایل پیشرفته منتشر می شد همگان انگشت به دهان می مانند اما امروزه آنقدر کارهای عجیب غریب از این بشر سر زده که بسیاری از اختراعات و گجت های جدید برای همه امر عادی به حساب می آید .

اما این خبر برای خود من هم کمی عجیب بود . لپ تاپی که با حرکات چشم کنترل می شود . این لپ تاپ که با مشارکت شرکت Lenovo  و موسسه سوئدی tobii Technology ساخته شده و در حال حاضر در نمایشگاه کامپیوتری CeBIT در شهر هانوفر آلمان در معرض دید عموم است .

این لپ تاپ با به کار گیری از ۲ سیگنال نوری مادون قرمز که در چشم انسان مسیریابی  شده قادر به تشخیص حرکات چشم و تبدیل آنها به دستورات معمول موس می باشد.برای مثال نگاه به پایین صفحه نمایش ، taskbar را فعال می کند و یا نگاه خیره به یک کلمه در یک فایل متنی برای مدت زمان تقریبا زیاد ، معنی و تعریف آن کلمه را بازگو می کند . دیگر کاربردهای موس مثل Scroll کردن و انتخاب کردن نیز در نظر گرفته شده و حتی هنگامی که شما برای مدت زمان معینی به مانیتور نگاه نکنید  ، صفحه نمایش تاریک می شود .

رئیس موسسه tobii میگوید :لپ تاپ Tobii دلیل محکمی بر پیشرفت تکنولوژی بررسی خصوصیات چشم انسان است و می توان از چشم به عنوان رابط بین انسان و کامپیوتر استفاده کرد .

هم اکنون تنها ۲۰ عدد از این لپ تاپ در دنیا موجود است اما به زودی تولید آن گسترش می یابد .

لپ تاپ کنترلی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب