ThinSink ؛ باریکترین فن دنیا برای قطعات الکترونیکی
 
درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)

تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که سی پی یو کامپیوتر شما در هر لحظه چه حجمی از اطلاعات را پردازش می کند ؟ این تبادل اطلاعات در واقع چیزی نیست که لمس شود و وجود خارجی داشته باشد . اطلاعات در قطعات الکترونیکی همان جریان و ولتاژ هستند که تغییر در اندازه آنها تغییر در داده را منجر می شود . این اطلاعات توسط پردازنده و همچنین قطعات الکترونیکی دیگر مثل حافظه های جانبی ، تقسیم کننده های فرکانس و غیره کنترل و هدایت می شود تا نتیجه چیزی شود که شما برای مثال در صفحه نمایش موبایل یا کامپیوترتان می بینید . این تغییر در اندازه ولتاژ و جریان منجر به گرم شدن قطعه الکترونیکی می شود .

اینجاست که مبحث خنک سازی یا جذب گرما از قطعه پا به میان می گذارد . در الکترونیک به چیزی که این عمل را انجام می دهد هیت سینک ( Heat Sink ) گفته می شود . هیت سینک در واقع یک قطعه آلومینیومی با شکل خاص است که روی المان های الکترونیکی مثل آی سی ، ترانزیستور و همین CPU کامپیوتر نصب می شود . اینکه هیت سینک چه شکلی باشد نیاز به انجام محاسبات ریاضی و دانستن مقاومت های حرارتی مربوط به قطعه مورد نظر است که کار هر کسی نیست و کارشناسان در کارخانه های سازنده این کار را به نحو احسن انجام می دهند .

فنی که در تصویر می بینید باریکتر از یک کارت اعتباری است و ۲۵ مرتبه بازدهی آن از بهترین فن های میکروپروسسور های دنیا بیشتر است . به این معنی که ۲۵ مرتبه بیشتر از دیگر فن ها در واحد سانتی متر مکعب عمل خنک سازی را انجام می دهد . کمترین مصرف توان را دارد ( با ۶۰۰۰ دور در دقیقه تنها ۰٫۰۳۱ وات توان مصرف می کند ) یعنی می تواند ۲ روز را با یک باتری قلمی کار کند و برای استفاده در مانیتورها ، تبلت ها و لپ تاپ ها بسیار مناسب می باشد . به دلیل نوع طراحی آن ، ThinSink بسیار بی سر و صدا می باشد . سطوح صاف پره های آن از به نوسان افتادن صدا  ( صدایی که در فن های معمولی به دلیل پره های تیز می شنویم ) جلوگیری می کند . وزن آن با موتور ۱۳٫۸ گرم است و تنها ۴٫۵ سانتی متر مکعب فضا اشغال می کند . قیمت آن اگر به پول خودمان حساب کنیم قیمت خرید یک کامپیوتر می باشد ؛ ۷۵۰ دلار . اما طراحان آن ( Novel Concepts) این قول را داده اند که قیمت ها شکسته خواهد شد منوط بر اینکه سفارشات خوبی داشته باشند .

 

باریکترین فن دنیا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب