درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)
در جوانی خواب های رنگی می بینیم

آیا خوابهای شما رنگی هستند؟ این سوالی بود که پژوهشگران در یک فاصله زمانی 16 ساله، دوبار از 1300 نفر پرسیدند. نتیجه این تحقیق و مقایسه آن در گروه های سنی مختلف نشان داد که بیشتر افراد جوان خوابهای خود را رنگی توصیف کرده اند در حالیکه با بالا رفتن سن، تعداد افرادی که خوابهای خود را سیاه و سفید توصیف کرده اند بیشتر می شود. ‏

بر اساس مقاله منتشر شده در نشریه Dreaming، حدود 80% افراد زیر 30 سال خوابهای رنگی می بیننند، در حالیکه تنها 20% کسانی که بالای 60 سال سن دارند، قادر به دیدن خوابهای رنگی هستند. اگر شما جزو کسانی هستید که خوابهای رنگی می بینند و می خواهید این قابلیت را در سنین بالا نیز حفظ کنید، روانشناسان توصیه جالبی برای شما دارند: "سعی کنید بیشتر تلویزیون رنگی تماشا کنید." ‏

هرچند ممکن است چشم پزشکان زیاد با این توصیه موافق نباشند؛ اما نتایج همین تحقیق نشان داد افرادی که بیشتر تلوزیون رنگی تماشا می کردند، حتی در سنین بالا هم قادر به دیدن خوابهای رنگی بودند. این موضوع شاید بخاطر الگو برداری مغز از مشاهدات روزمره برای تولید رویا باشد. هر چند این روزها دیگر تلویزیون سیاه و سفید دیگر جایی یافت نمی شود. ‏

شما چطور؟ آیا شما هم خوابهای رنگی می بینید؟ اگر دوست داشتید، می توانید سن و میانگین ساعاتی را که روزانه پای کامپیوتر یا تلوزیون صرف می کنید را هم بفرمایید. ‏

www.Esfahanian.info


دو سنگین وزن اینترنت در کارزار شبکه های اجتماعی رو در روی یکدیگر ایستاده اند. برای تجزیه و تحلیل نتیجه این رقابت و آینده شبکه های اجتماعی، بهتر است با اعداد و ارقام به سنجش این دو هم آورد بپردازیم.


با رونمایی از سرویس گوگل پلاس (که ثبت نام در آن از دیروز برای همه دارندگان اکانت جمیل آزاد شده)، شرکت گوگل تصمیم گرفته تا غول دنیای شبکه های اجتماعی (فیس بوک) را به چالش بکشد و به رقیب قدر بالقوه ای برای آن تبدیل گردد. در بررسی ها هر کس از زاویه ای به موضوع می نگرد. برخی برنده را فیس بوک می دانند که تعداد کاربران آن هم اکنون از مرز ۷۵۰ میلیون نفر گذشته است. گروهی هم شانس را با گوگل یار می دانند زیرا علاوه بر مهندسان کارکشته، همین ابتدای کار تعداد بسیار زیادی کاربر بالقوه در سرویس های متنوع اش در اختیار دارد.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا ببینیم در کارزار شبکه های اجتماعی، آینده از آن کیست؟


کاربران
گوگل از این نظر در سطح دنیا بی نظیر است. طبق آمار کام اسکور تعداد بازدیدکنندگان ماهانه گوگل در می از مرز یک میلیارد نفر گذشت و رکورد جدیدی را در تاریخ اینترنت به جا گذاشت. فیس بوک هم در این ماه کمی بیش از ۷۱۳میلیون نفر بازدید داشته است.

البته اگر مدت زمانی را که کاربر در سایت می گذراند، مبنای سنجش قرار دهیم، فیس بوک با عدد ۶ ساعت به ازای هر نفر در ماه، با سرعت سرسام آوری گوگل را با مدت زمان ۲۰ دقیقه به ازای هر نفر در ماه، پشت سر می گذارد. البته از نظر میزان رضایتمندی کاربران، گوگل با فاصله فراوانی بر روی سکویی بالاتر از فیس بوک ایستاده است.

مقایسه: از نظر تعداد کاربران، گوگل هنوز حاکم بلامنازع اینترنت است. فیس بوک هم توانسته تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت را راضی کند که زمان نسبتا زیادی را به وقت گذرانی در سایت اش بپردازند. با این وجود میزان رضایتمندی کاربران فیس بوک در سطح پایین تری نسبت به گوگل قرار دارد.


گردش مالی
به این دلیل که گوگل یک شرکت عمومی است و باید هر فصل گزارشات مالی اش را منتشر کند، اطلاعات ما در این زمینه کاملا واضح و سر راست هستند. اما تا زمانی که فیس بوک به صورت خصوصی اداره می شود، درباره اطلاعات مالی آن نمی توان به صراحت قضاوت کرد. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال ، گردش مالی سال گذشته فیس بوک بالغ بر ۱.۸۶ میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود که امسال به ۴ میلیارد دلار هم برسد. گوگل هم گردش مالی کلی سال گذشته اش را ۲۹.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.


chart-google-facebook-narenji-ir.png

eMarketer تخمین می زند که سال گذشته گوگل ۳۸.۵ درصد بازار تبلیغات آنلاین را در اختیار خود داشته، در حالی که سهم فیس بوک از این بازار تنها ۴.۶ درصد بوده است. پیش بینی می شود که امسال هم سهم فیس بوک به ۷ و سهم گوگل به ۴۰.۸ درصد برسد.

مقایسه: از نظر گردش مالی گوگل به شکل قابل توجهی بزرگتر از فیس بوک است و همچنان در حال رشد است. اما فیس بوک با سرعت بیشتری توسعه می یابد.


کارمندان
با توجه به اینکه فیس بوک تا کنون آماری در این خصوص منتشر نکرده، استفاده از این معیار کمی سخت می شود. اما نیویورکر به تازگی تعداد کارکنان فیس بوک را ۲۵۰۰ نفر برآورد کرده است . این عدد تقریبا ۲ برابر تخمین سال ۲۰۱۰ است. گوگل اعلام کرده که ۲۴۴۰۰ کارمند در پایان ۲۰۱۰ و ۱۹۸۳۵ کارمند در پایان ۲۰۰۹ داشته است.

مقایسه: همانند گردش مالی، تعداد کارمندان گوگل به شکل قابل توجهی بیشتر از فیس بوک است. اما به نظر می رسد که رشد فیس بوک در این زمینه هم بسیار چشمگیر تر از گوگل بوده.


نتیجه گیری
علاوه بر موارد ذکر شده، فاکتورهای فراوان دیگری در پیش بینی سرنوشت جی پلاس در برابر فیس بوک باید مدنظر قرار گیرند. گوگل به عنوان یک برند اینترنتی، از نظر میزان رضایت کاربران در موقعیت مناسبی قرار دارد، در حالی که فیس بوک در این زمینه با برخی مشکلات روبرو است. همچنین گوگل از نظر منابع و نیروی انسانی شرکت بزرگتر و قوی تری است، اما فیس بوک با سرعت رشد بالایی که دارد، می تواند انتخاب دلچسبی برای سرمایه گذاران باشد.

و برنده اصلی در این میان کیست؟ به گمانم کاربران شبکه های اجتماعی برنده اصلی این نزاع هستند. زیرا هر دو کمپانی عظیم گوگل و فیس بوک تلاش می کنند که محصولات شان را بهبود دهند و همچنین با امکانات بیشتر به جذب و حفظ مخاطبان شان بپردازند.


شما آینده این دو غول بزرگ شبکه های اجتماعی را چگونه پیش بینی می کنید؟ در صورت انتخاب بین این دو، در حال حاضر کدام یک را ترجیح می دهید؟

www.Esfahanian.info


شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian
 



اشاره:
امروز ترافيك اينترنت به سرعت افزايش مي‌يابد و ماهيت آن پيچيده‌تر و متغيرتر از قبل مي‌شود. به‌ويژه در برنامه‌هاي صوتي و تصويري شاهد نوعي انفجار اطلاعاتي هستيم. در سراسر دنيا ميليون‌ها نفر براي برقراري تماس‌هاي صوتي از Skype استفاده‌مي‌كنند و براي به اشتراك‌گذاري فايل‌هاي ويديويي به سراغ سايت‌هاي اشتراك فيلم مي‌روند.

اينترنت دچار نقص شده‌است. اين را مي‌دانم، زيرا من آن را طراحي کرده‌ام.  در سال 1967 من اولين نقشه اينترنت را كه در واقع پدر اينترنت امروزي‌است، طراحي كردم. اين طرح ARPANET (سرنام Advanced Research Projects Agency Network) نام داشت. سپس رهبري گروه طراحي و ساخت آن را بر عهده گرفتم. ايده اصلي كار، به‌اشتراك‌گذاري زيرساخت‌هاي موجود شبكه به‌واسطه ارسال بسته‌هاي اطلاعاتي كوچك بود. اگرچه ممكن بود زمان رسيدن اين بسته‌هاي اطلاعاتي متفاوت باشد، اما اغلب به مقصد مورد نظر مي‌رسيدند. كامپيوترهاي كوچكي كه ترافيك اطلاعات را مسيردهي مي‌كردند (و من آن‌ها را Interface Message Processor يا IMP مي‌ناميدم)، به صورت روترهاي امروزي تغيير شكل دادند و مدت زماني طولاني همراه با رشد شگفت‌انگيز شبكه، متحول شدند. تا اين‌كه اوضاع تغيير كرد...

اينترنت دچار نقص شده است
امروز ترافيك اينترنت به سرعت افزايش مي‌يابد و ماهيت آن پيچيده‌تر و متغيرتر از قبل مي‌شود. به‌ويژه در برنامه‌هاي صوتي و تصويري شاهد نوعي انفجار اطلاعاتي هستيم. در سراسر دنيا  ميليون‌ها نفر براي برقراري تماس‌هاي صوتي از Skype استفاده‌مي‌كنند و براي به اشتراك‌گذاري فايل‌هاي ويديويي به سراغ  سايت‌هاي اشتراك فيلم مي‌روند. سرويس‌هايي مانند Hulu و Netflix كه امكان مشاهده برنامه‌هاي تلويزيون و فيلم‌هاي سينمايي را براي كاربران فراهم مي‌كنند، هرروز محبوب‌تر مي‌شوند. شركت‌هاي بزرگ با استفاده از پروتكل اينترنت يا IP به برگزاري ويديوكنفرانس و برپاسازي سيستم‌هاي تلفن اقدام مي‌كنند. امروز كاربران محتواي موردنظر خود را علاوه بر كامپيوترهاي شخصي براي گوشي‌هاي آي‌فون و بلک‌بري و دريافت‌كننده‌هاي رسانه‌اي مانند Apple TV و همچنين دستگاه‌هاي بازي مانند Xbox محصول شركت مايكروسافت و PlayStation3 محصول شركت سوني ارسال مي‌كنند. ارتباطات و سرگرمي در حال انتقال به روي شبكه جهاني اينترنت است.


اما اين انتقال مشكلات خاص خود را دارد. برخلاف ايميل و صفحات وب ايستا كه قادر به تحمل اختلالات شبكه هستند، كاهش كيفيت صدا و تصوير در طول فرآيند انتقال تنها در اثر تأخيري به ميزان چند ميليونيم ثانيه رخ مي‌دهد. علت اين مشكل در روترهاي سنتي نهفته است. اين روترها نمي‌توانند پخش بدون قطع  كليپ‌هاي ويديويي را براي كاربران تضمين كنند. اين روترها با بسته‌هاي اطلاعاتي مربوط به فايل‌هاي ويديويي به‌گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه موجب از دست رفتن اطلاعات مي‌شود؛ در حالي كه بايد اين بسته‌هاي نرم‌افزاري را بدون هيچ نقصي منتقل كنند.


يك روتر عادي را درنظر بگيريد كه دو بسته اطلاعاتي را از يك ويديو دريافت مي‌كند. اين روتر با بررسي آدرس مقصد بسته اول يك جدول مسيردهي ايجاد مي‌كند. سپس بسته را در صف قرار مي‌دهد تا زمان ارسال آن فرا رسد. هنگام دريافت بسته دوم، روتر همان مراحل قبل را تكرار مي‌كند و قادر به تشخيص اين نكته نيست كه هر دو بسته متعلق به يك فايل ويديويي هستند. ممكن است اين وظايف اضافي كم‌اهميت جلوه كنند، اما تعداد آن‌ها مي‌تواند به سرعت زياد شده و موجب كاهش انعطاف‌پذيري شبكه و افزايش هزينه‌ها شود.


در اينجا ممكن است از خود بپرسيد: «من بدون هيچ مشكلي از Skype يا سايت‌هاي به‌اشتراك‌گذاري ويديو استفاده مي‌كنم، پس مشكل در كجاي كار است؟» در حقيقت، شما به دليل تأمين بيش‌از حد منابع و قابليت‌ها در اينترنت مي‌توانيد از چنين خدماتي بدون بروز مشكل بهره‌ ببريد. اپراتورهاي شبكه تعداد بسيار زيادي از سيستم‌هاي ارتباطي نوري را نصب كرده و مورد استفاده قرار مي‌دهند و مي‌توانند اشكالات ترافيك را رفع كنند. اما اين تجهيزات به‌طور متوسط با ظرفيت كمتر از تمام توان خود عمل مي‌كنند. شرايط سرويس‌هايP2P (سرنامPeer-to-Peer) كه براي دريافت فيلم و ساير فايل‌هاي بزرگ به‌كار گرفته مي‌شوند، از اين هم بدتر است. اين خدمات هرروز ظرفيت بيشتري از پهناي باند را اشغال مي‌كنند. ممكن است كاربران اين سرويس‌ها در برخي از شبكه‌ها فقط پنج درصد از كل كاربران را تشكيل دهند، در حالي كه 75 درصد از پهناي باند را اشغال مي‌كنند.


بنابراين، با وجود اين‌كه ممكن است كاربران وسعت مشكل را درك نكنند، شرايط بسياري از عرضه‌كنندگان خدمات اينترنتي و اپراتورهاي اينترنت رو به وخامت است. تأمين پهناي باند موردتقاضا مستلزم صرف هزينه‌هاي هنگفتي براي ايجاد زيرساخت‌هايي بود كه بخش بزرگي از آن‌ها بدون استفاده باقي ماند. به عبارت ديگر، ما افزايش پهناي باند را به‌عنوان راه‌حل براي مشكلي مورد استفاده قرار داديم كه نيازمند يك راه‌حل محاسباتي است.


من و همكارانم در مؤسسه Anagran كه آن را در منطقه Sunnyvale از ايالت كاليفرنيا بنيان‌گذاري کرديم، با درنظر گرفتن اين مشكلات، تصميم گرفتيم، روترها را دوباره اختراع کنيم. براي اين كار از يك ايده توانمند بهره‌گرفيتم، براساس اين ايده اگر يك روتر بتواند اولين بسته اطلاعاتي را از يك مجموعه شناسايي كند،‌ مي‌تواند ساير بسته‌هاي اطلاعاتي مربوطه را نيز تفكيك‌كرده و مراحل انتظار و مسيريابي دوباره را حذف كند. اين رويكرد موجب تسريع جريان انتقال اطلاعات، كاهش  بسته‌هاي اطلاعاتي مفقود شده و تأخير در ارسال اطلاعات مي‌شود. به‌علاوه، امكان استفاده از ابزارهاي كنترلي بهتر را فراهم‌كرده و موجب صرفه‌جويي در توان مصرفي، حجم كار و هزينه انتقال اطلاعات مي‌شود.

شكل 1- ارباب روتر: لورنس جي رابرتس، بنيان‌گذار اينترنت روترهاي شبكه را به‌منظور برقراري جريان اطلاعات، بازمهندسي كرده است.لورنس جي رابرتس، در سال 1960 گروه محققان توسعه‌دهنده آرپانت را كه پدر اينترنت امروزي محسوب مي‌شود،رهبري مي‌كرد. او پيشنهاد مي‌كند، روترهاي قديمي را كه طراحي خود او بوده‌اند، كنار گذاشته و نسل جديدي از روترها را كه توانايي مديريت پيچيدگي‌هاي ترافيك صوتي و تصويري را در وب امروزي دارند، جايگزين آن‌ها كنيم. البته، رابرتس به صورت آنلاين فيلم نمي‌بيند و به موسيقي گوش نمي‌كند. او مي‌گويد: «من استفاده چنداني از اينترنت نمي‌كنم. من حتي تلويزيون نيز نمي‌بينم.»

 

درك درست نحوه مديريت جريان اطلاعات
كسب درك درستي از نحوه مديريت جريان داده‌ها در توصيف محدوديت‌هاي روش‌هاي مسيريابي كنوني مؤثر است. در سيستم‌ها، بسته‌هاي ورودي ابتدا براي مجموعه‌اي از تراشه‌هاي سفارشي كه وظيفه مسيريابي را بر عهده دارند، ارسال مي‌شوند. تراشه‌هاي مذكور آدرس مقصد هر بسته را خوانده و جدول مسيريابي را درخواست مي‌كنند. اين جدول موقعيت بعدي بسته را در شبكه مشخص مي‌كند. سپس مجموعه ديگري از تراشه‌ها، بسته را در صف ارسال قرار مي‌دهند. اين دو گروه تراشه (كه شامل مدارهاي مجتمع اختصاصي براي کاربردهاي خاص يا ASIC همراه با حافظه‌هاي گران‌قيمت و‌ پرسرعت مانند حافظه قابل‌آدرس‌دهي سه‌گانه يا TCAM و حافظه ايستا براي دسترسي اتفاقي  يا SRAM هستند) حدود هشت درصد توان مصرفي و فضاي يك روتر را به خود اختصاص مي‌دهند.


در زمان اوج ترافيك ممكن است تعداد بسته‌هاي ورودي يك روتر بيش از مقداري باشد كه روتر توانايي اداره آن را دارد. به اين ترتيب، تعداد بيشتري از بسته‌ها در انتظار ارسال باقي مي‌مانند و در حافظه Buffer ذخيره مي‌شوند. در صورت پرشدن حافظه مياني، روتر به ناچار تعدادي از بسته‌هاي اطلاعاتي را حذف مي‌كند. اين بسته‌ها مكانيزمي را فعال مي‌كنند كه از ارسال‌كننده بسته‌ها كاهش سرعت انتقال را درخواست مي‌كند. اين رفتاركنترل‌كننده، يك ويژگي حياتي از پروتكل اصلي اينترنت يعنيTCP (سرنام Transmission Control Protocol) است. وجود اين پروتكل به مدت ده‌ها سال موجب پايداري شبكه شده است.


اعتراف مي‌كنم كه در طول اغلب سال‌هاي فعاليت خود به عنوان مهندس شبكه هرگز حدس نمي‌زدم كه در انتظار ماندن و حذف بسته‌هاي اطلاعات در روترها ممكن است مشكلاتي جدي پديد آورد. اما به‌تازگي من و همكارانم در Anagran پس از بررسي عملكرد روترها هنگام اوج ترافيك، دو مورد از مشكل‌هاي جدي آن‌ها را شناسايي كرديم.  اول اين‌كه روترها بسته‌هاي اطلاعات را به صورت تصادفي حذف مي‌كنند و اين امر در مواردي موجب تأخير بيش‌از حد انتقال اطلاعات مي‌شود.


دوم، بسته‌هايي كه به دليل اضافه‌بار لحظه‌اي، در انتظار ارسال مي‌مانند، به‌ميزان قابل‌توجه و به‌طور ناهمسان دچار تأخير مي‌شوند و در نتيجه بازده كاهش مي‌يابد (بازدهي TCP با تأخير ارسال اطلاعات نسبت معكوس دارد). اين دو مشكل از ترافيك تمام برنامه‌ها ممانعت كرده و موجب مي‌شود، مدت زمان ارسال بعضي از اطلاعات تا ده برابر سايرين افزايش يابد.


اظهارات اپراتورهاي مختلف در سراسر جهان نشان از وخيم‌تر شدن مشکلات دارد.  از سال 1970 تاكنون، ترافيك اطلاعات هر سال دوبرابر شده است. به لطف توسعه سيستم‌هاي نوري با ظرفيت بالا مانند سيستم انتقال چندبخشي امواج متراكم (DWDM)، هزينه پهناي باند هرسال به نصف قيمت‌كاهش‌مي‌يابد. بنابراين، اپراتورهاي شبكه همواره مبلغ ثابتي را بابت پهناي باند پرداخت مي‌كنند. از طرف ديگر روترها به عنوان بخشي از تجهيزات محاسباتي از قانون مور تبعيت مي‌كنند و هزينه مسيريابي يك مگابيت بر ثانيه با آهنگي كندتر و در هر هجده ماه كاهش مي‌يابد. بدون استفاده از طراحي درست براي روترها، ناهماهنگي در كاهش هزينه به اين معني است كه هزينه توسعه زيرساخت شبكه پس از هر سه سال به دو برابر افزايش مي‌يابد.

www.Esfahanian.info


 





با عرضه چیپ‌ست جدید شرکت AMD يعني +AM3، رقابت بین دو شرکت اینتل و AMD وارد مرحله جدیدی شده است. از همین رو اینتل نیز چیپ‌ست جدید خود یعنی Z68 را معرفي كرده تا با این محصول استراتژیک بازار را به سمت خود بکشاند. شركت گیگابایت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مادربرد، سری مادربردهای Z68 خود که از نسل دوم پردازنده های Core اینتل پشتیبانی می‌کنند را عرضه کرده است. از لحاظ رده‌بندی، چیپ‌ست Z68 بین P67 و H67 قرار می‌گیرد. این چیپ‌ست طراحی شده تا قابلیت اورکلاک بالايي را برای پلتفرم Sandy Bridge فراهم سازد، در حالی که از گرافیک مجتمع پردازنده نيز استفاده می‌کند. در حال حاضر، چیپ‌ست‌های P67 و H67 فاقد هر دو توانايي مذكور به‌صورت هم‌زمان هستند.


یکی از فناوری‌های جدیدی که در مادربردهای Z68 وجود دارد، Touch BIOS است که برای انجام تنظیمات بایوس و اورکلاک با یک رابط گرافیکی و قابلیت لمسی مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از دیگر فناوری‌های مادربردهای ساخته شده بر پایه این چیپ‌ست، می‌توان به فناوری Smart Response اینتل اشاره کرد که با بهره‌گیری از كاشه‌سازي پیشرفته، کارایی سیستم را به‌طور چشمگيري افزایش می‌دهد. با استفاده از Quick Sync نیز می‌توان کار تولید، ویرایش و به اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری را با سرعتی دو چندان انجام داد. به واسطه همکاری جدید بین شرکت گیگابایت و Lucid، مادربردهای جدید گیگابایت از فناوری پیشرفته GPU Virtualization بهره می برند که به کاربران اجازه می‌دهد در هر لحظه بین استفاده از گرافیک مجتمع يا کارت گرافیکی سيستم خود حق انتخاب داشته باشند.

www.Esfahanian.info


 



اشاره:
اين روزها به دفعات با اين جمله مواجه مي‌شويم كه «تصميم گرفتم يك هارد 3 ترابايتي اكسترنال بخرم» يا «الان دو تا هارد دو ترابايتي روي كامپيوترم نصب كردم». نكته جالب اين است كه حتي اين ظرفيت‌هاي غول‌آسا نيز با حجم بالاي فايل‌هاي رسانه‌اي HD امروزي به‌سرعت رو به اتمام مي‌گذارند

اين روزها به دفعات با اين جمله مواجه مي‌شويم كه «تصميم گرفتم يك هارد 3 ترابايتي اكسترنال بخرم» يا «الان دو تا هارد دو ترابايتي روي كامپيوترم نصب كردم». نكته جالب اين است كه حتي اين ظرفيت‌هاي غول‌آسا نيز با حجم بالاي فايل‌هاي رسانه‌اي HD امروزي به‌سرعت رو به اتمام مي‌گذارند. اما آيا فكر مي‌كنيد وضعيت بازار ذخيره‌سازي هميشه در همين وضعيت قرار داشته؟ در اين مقاله نگاهي خواهيم داشت به گذشته اين قطعات ارزشمند:

 

سريع‌ترين زمان تحويل
همان‌طور كه مي‌بينيد، شركت System Industries در سال 1977 آمادگي داشته تا سيستم ديسك خود را در سريع‌ترين زمان ممكن يعني تنها 30 روز پس از ثبت سفارش تحويل دهد، آن‌هم با پايين‌ترين قيمت‌هاي تجاري ممكن. بدون ترديد پرداخت 12000 دلار براي 80 مگابايت فضاي ديسك و 20000 دلار براي 300 مگابايت فضاي ديسك از ديد هر مشتري احتمالي مي‌تواند يك فرصت فوق‌العاده محسوب شود.

 

اول كيفيت، بعد قيمت
به‌نظر مي‌رسد اين شعار از روزهاي آغازين صنعت كامپيوتر بر سر زبان‌ها افتاده. شركت Morrow Design به شما امكان مي‌دهد كه يك هاردديسك واقعي با ظرفيت 10 مگابايت را تنها در مقابل پرداخت 3695 دلار خريداري كنيد. اگر كمي هوشمند باشيد، مدل 26 مگابايتي اين هاردديسك را انتخاب مي‌كنيد كه قيمت آن 4995 دلار است.

 

دنياي مينياتوري
در سال 1998، شركت IBM محصول جديدي با نام  Microdrive را معرفي كرد كه كوچك‌ترين هاردديسك دنيا تا امروز به‌شمار مي‌آيد. اين درايو 340 مگابايت اطلاعات را روي يك پلاتر 1 اينچي ذخيره مي‌كرد.

 

www.Esfahanian.info


شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

 

شرکت تازه تأسيس ازلرون (eZelleron) اعلام كرد كه روش جديدي ابداع كرده كه به وسيله آن مي‌توان لپ‌تاپ‌ها را با گاز شارژ كرد!

 

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران، ساشا کوهن، مدير اين شرکت، اظهار كرد: در واقع اين لپ‌تاپ با نوعي باتري کار مي‌کند که با گاز شارژ مي‌شود، مانند اين است که شما نوعي باتري معمولي داشته باشيد که تا زماني که مخزن آن سالم باشد، خالي نمي‌شود؛ عمر اين کپسول گاز از باتري معمولي بيش‌تر است.

 

گازي که کوهن از آن صحبت مي‌کند، مخلوط گاز بوتان و پروپان است که دو گاز رايج موجود در کپسول‌هاي گاز پيکنيکي هستند.

 

اين مخلوط به يک تبديل‌کننده‌ وارد شده و آنجا با شکافت مولکول‌هاي بوتان و پروپان، گاز هيدروژن به‌وجود مي‌آيد. اين گاز در پيل سوختي که از لوله‌هاي کوچک و باريک سراميکي تشکيل شده‌، با اکسيژن واکنش نشان مي‌دهد و از اين طريق برق توليد مي‌شود.

 

به اين ترتيب قرار است کپسولي با ظرفيت 250 ميلي‌ليتر به بزرگي يک اسپري بدن، توانايي شارژ يک لپ‌تاپ را براي مدت يک روز داشته باشد و هنگامي که اين کپسول خالي مي‌شود، مي‌توان آن را با کپسولي جديد جايگزين کرد.

 

تاريخ ورود اين کالا براي سال 2013در نظر گرفته شده است

www.Esfahanian.info


قبل از سوار شدن به مترو خرید امروزتان را به موبایل تان اضافه می کنید

یک فروشگاه زنجیره ای مواد غذايی اروپایی به نام Tesco شعبه ای جالب برای عرضه محصولات خود در یک ايستگاه مترو در کره جنوبی بر پا کرده است. این شعبه نوعی سوپر مارکت مجازی است که در آن کالاها وجود خارجی ندارند.

 


کالاهای اين سوپر مارکت شامل عکس هایی هستند که به صورت پوستر هایی دیجیتالی بر دیوار ايستگاه مترو نصب شده است. مسافرانی که برای حمل و نقل عمومی مترو را انتخاب می کنند، می توانند تا زمان سوار شدن از اين سوپر مارکت مجازی خریداری کنند.

 


برای خريد کردن تنها کافی است که عکس کالای مورد نياز خود را انتخاب کنيد تا کد QR آن به کارت خريد شما اضافه شود. در پایان کد ها بر روی کارت خريد شما چک شده و تبدیل به یک سفارش آنلاین میشوند. سپس کالاهای خريداری شده شما تا پايان همان روز به درب منزل تحویل می شود.

 


برای خريد کردن از این سوپر مارکت مجازی نیاز به تبادل هيچ گونه پولی نیست. یک اپلیکیشن روی موبایل تمام کار را انجام میدهد و عملا پس از خريد هیچ کالايی به شما به صورت فیزیکی تحويل داده نمی شود.

 


بلکه ترتيبی داده می شود که سفارش شما از شارژ کارت خرید شما کسر شده و تا پایان روز کالاها به درب منزل تحویل داده شوند.

 


با وجود این سوپر مارکت مجازی ديگر نیاز نیست در طول روز به سوپر مارکت های حقیقی سر بزنید و کالاهای خريداری شده خود را تا پایان روز که به منزل بر میگردید با خود از این طرف به آن طرف حمل کنید. این شرکت با این ایده موفق شده که میزان سفارش های آنلاین اش را دو برابر کند.

آنها می گویند مردم کره جنوبی انسان هایی پرکار و سخت کوش هستند و به صرفه جویی در وقت شان اهمیت زیادی می دهند. برای همین به دنبال ایده ای می گشته اند که افراد زیادی نیاز به مراجعه به سوپرمارکت ها نداشته باشند و در رفت و آمد به سوی محل کار بتوانند خرید روزانه شان را هم انجام بدهند. و حالا این ایده موفق با استفبال شهروندان کره ای مواجه شده است.

www.Esfahanian.info


یک کامیپوتر در اندازه سیب!

کوچکترین کامپیوتر رومیزی دنیا که مکعبی به ابعاد تقریبی پنج سانتی‌متر است از لینوکس قدرت میگیرد. ‏

مشخصات این کامپیوتر جذاب عبارت هستند از یک پردازنده ۳۰۰ مگاهرتزی اتم، ۶۴ مگابایت اس.دی. رم، خروجی مونیتور با وضوح ۱۰۲۴ * ۱۲۸۰ پیکسل، درگاه فلش کارت، درگاه یو.اس.بی، کارت شبکه و کارت سریال. ‏

Space_Cube_The_smallest_PC_internals.jpg

مشخص است که این سخت‌افزار نمی‌تواند هیچ سیستم‌عامل مدرنی را اجرا کند اما نسخه‌های سبک لینوکس امکان اجرای گرافیکی روی این کامپیوتر و اتصال بدون دردسر به اینترنت را دارند. ‏

این مکعب جذاب در دو رنگ زرد و مشکی در ژاپن تولید شده است. ‏


space-cube-in-use.jpg

www.Esfahanian.info


شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 8:14 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian
آیا پرتاب اخرین شاتل موفقیت آمیز خواهد بود؟

سفر آتلانتیک به ایستگاه بین‌المللی صد و سی و پنجمین (135) و آخرین ماموریت ناسا خواهد بود که عمری سی ساله دارد. ‏

آتلانتیک قرار است امروز جمعه برای آخرین بار به ماموریت برود. اطلاعات اولیه حاکی از خوش شانسی شاتل فضایی از دو اصابت نه چندان سنگین بود که در روز پنج شنبه گزارش شده بود. ‏

علی رغم شانس 30 درصدی مبنی بر آب و هوای مساعد، برنامه پرواز بدون هیچ گونه تغییر و برای روز جمعه ساعت 11:26 به وقت محلی برنامه‌ریزی شده است. (حدود ساعت 8 شب به وقت ایران) ‏

آتلانتیک همراه با چهار مسافر کارآزموده عازم ایستگاه بین‌المللی خواهد شد. لازم به یادآوری است کسانی که مشتاق تماشای آخرین ماموریت آتلانتیک هستند میتوانند به ‏ این آدرس ‏ مراجعه کنندو آخرین پرواز شاتل را به صورت زنده مشاهده کنند. دیدن این تصویر از محل پرتاب هم خالی از لطف نیست. ‏

www.Esfahanian.info


پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

مرد باشید و راستش را بگویید ( منظورم آقایان هستند) . چند بار خودتان پیراهنتان را اتو کردید ؟ حالا چند بار لباس سوزاندین ؟ برای خود من که چند بار این اتفاق افتاده و از آن به بعد همیشه به اتوشویی مراجعه کردم و خودم را از این کار زنانه نجات دادم .

همانطور که از عنوان پست مشخص است این اتو با ۴٫۵ اینچ طول کار شما را راه می اندازد . البته اگر چند لباس برای اتو دارید سراغ این  مدل نروید چون آخر عاقبت خوبی در انتظار اتو نخواهد بود . اما برای یک پیراهن مناسب است . هرچند این اتو برای افرادی که لباسهای مجلسی می پوشند شاید گزینه مناسبی نباشد. مسلما یکی از دلایلی که اتو همه جا در دسترس نیست وزن زیاد و ابعاد بزرگ آن است.ضمنا هرچه صفحه فلزی اتو یزرگتر باشد نیاز به انرژی بیشتر برای گرم کردن آن می باشد . به نظر میاد توان مصرفی این اتو بسیار کمتر از اتوهای معمولی باشد.

با ۲۹ دلار صاحب این اتو می شوید و می توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و از چین و چروک شدن لباس خود در داخل چمدان نگرانی نصیب شما نخواهد شد.

www.Esfahanian.info


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب